Informasjon til pressen

Offisiell åpningsdag for plusshuset på Ringdalskogen var 17. september 2014. Her har vi samlet relevant informasjon til pressen.

Multikomfort demonstrasjonshus Ringdalskogen

Plusshuset er et forsknings- og utviklingsprosjekt hvor løsningene er forsket frem av forskningssenteret ZEB i samarbeid med arkitektfirmaet Snøhetta og byggherrene Optimera og Brødrene Dahl.

Huset vil være demonstrasjonssenter for Multikomfort fra Brødrene Dahl og Optimera som begge inngår i Saint-Gobain. Å gjøre det mulig å bygge og rehabilitere for fremtidens krav i dag er kjernen i prosjektet. Gjennom dette tar Brødrene Dahl og Optimera et aktivt samfunnsansvar i forhold til klima- og miljøutfordringen.

Plusshuset på Ringdalskogen har et miljøregnskap som går i pluss. Små og store kunder av VVS-grossisten Brødrene Dahl og byggevareselskapet Optimera kan komme fra hele landet og lære og få demonstrert alt fra kundeveiledning, via valg av løsning til montering. Plussregnskapet blir enda bedre når disse virksomhetene gjør miljøløsningene enkelt tilgjengelig i lokalmiljøer land og strand rundt.

For å gjøre det trygt å gå i gang med det som i mange tilfeller er meget avansert teknologi, garanterer Brødrene Dahl og Optimera for at løsningene er innenfor regelverket som til enhver tid gjelder. Garantien og Multikomfort demonstrasjonshus skal gjøre det fristende å realisere klimavennlige byggeprosjekter.

Pressekontakter

Koordinator Christian Sømme, Viis,

Telefon 92050147.

christian@viis.no

Christian hjelper med å finne riktig kilde, vinklinger, illustrasjoner, bilder, skriftlig materiell og riktig person til å uttale seg. Christian kan hjelpe å få tak i kilder dersom man ikke får svar på telefon e.l.

Direktør Byggsystemer Stene Tømmerås Bergsløkken

Telefon  917 87 830

stene.bergslokken@optimera.no

Stene uttaler seg om Multikomfort og plusshuset for Optimera.

Prosjektleder energi og klima Harald Amundsen, Brødrene Dahl

Telefon 952 89 220

harald.amundsen@dahl.no

Harald er spesialist på energiregnestykket for plusshuset, inkludert detaljer rundt enkeltelementer.

Kommunikasjonsleder Elin Helgeland Nilsen, Snøhetta

Telefon 46429567

elin.h.nilsen@snohetta.com

Elin uttaler seg om Snøhetta, og setter deg i kontakt med arkitekter og prosjektledere der.

Daglig leder og seniorforsker ved ZEB hos SINTEF

anne.g.lien@sintef.no

Anne uttaler seg om ZEB, og setter deg i kontakt med forskere der.